آخرین اخبار
کد مطلب: 167179
خطيب نماز جمعه لردگان ؛
پياده روي اربعين بستر ظهور امام زمان (عج) و تشکيل جامعه مومنين است
تاریخ انتشار : 1402/06/10
نمایش : 343
حجت الاسلام رحماني گفت : حرکت تکاملي اربعين به سمت تحقق هدف عاشورا و رفع حجاب سقيفه از خورشيد ولايت مي‌باشد و اين امر با بسترسازي زيارت اربعين و تجمع مومنين و موحدين عالم حول محور امام، در ظهور امام زمان به سرانجام مي‌رسد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان ؛ حجت الاسلام يدالله رحماني خطيب نماز جمعه لردگان در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه لردگان با اشاره به نقش و ارتباط اربعين و ظهور امام زمان (عج)  گفت : حرکت تکاملي اربعين به سمت تحقق هدف  عاشورا و رفع حجاب سقيفه از خورشيد ولايت مي‌باشد و اين امر با بسترسازي زيارت اربعين و تجمع مومنين و موحدين عالم حول محور امام، در ظهور امام زمان به سرانجام مي‌رسد.
 
وي تصريح کرد : اربعين يکي از اعداد رمزي در معارف ديني عدد ۴۰ است، که خود رموز و اسراري دارد و در بيان روايت آمده است: اگر کسي چهل روز خالص و فقط براي رضاي خدا عبادت کند چشمه‌هاي حکمت در فرد جاري مي‌شود و همانطور که پيامبر اکرم (ص) قبل از نيل به مقام نبوت و رسالت چهل روز در غار حرا عبادت مي‌کرد و يا اگر کسي ۴۰ حديث را حفظ و عمل کند در روز قيامت به عنوان يک عالم فقيه و دانشمند ظهور مي‌کند.
 
حجت الاسلام رحماني افزود : اگر فردي ۴۰ روز احتکار کند خداوند ۵۰۰ سال بوي بهشت را از مشام او دور مي‌کند و يا اگر کسي که براي امت مسلمانان يک روز آرزوي گراني کند خداوند سبحان عمل ۴۰ ساله او را بي‌ارزش خواهد کرد. اگر در زماني که انسان از دنيا برود چنانچه ۴۰ مومن شهادت بدهند که آن فرد انسان خوبي بوده است، خداوند هم از سر اشتباهات او مي‌گذرد.
 
خطيب نماز جمعه لردگان اظهار داشت : اولين زائر اربعين امام حسين ( عليه السلام ) بود و بنيانگذار آن يکي از دوستان جابر بن عبدالله انصاري که از صحابه رسول خدا (ص) بود، که خواستار مي‌شود که به کربلا بروند تا اربعين امام حسين عليه السلام را در روز اربعين زيارت کند و زيارت اربعين معادل هزار حج خواهد بود و خداوند تمام گناهان او را مي‌بخشد.
 
رحماني در فرازي به بيانات مقام معظم رهبري حضرت امام خامنه‌اي ( روحي له الفدا)  درباره اربعين و راهپيمايي اربعين گفت:  يکي از مصاديق قوت را امروز دنياي اسلام دارد مشاهده مي‌کند و آن راهپيمايي اربعين است.  «واعدوالهم ما استطعتم من قوه» . راهپيمايي اربعين قوت اسلام است. قوت حقيقت است. قوت جبهه مقاومت است که اين جور اجتماع عظيم ميليوني را مي‌افتند به سمت کربلا به سمت امام حسين (عليه السلام ) به سمت قله و اوج افتخار، فداکاري و شهادت که همه آزادگان عالم بايد از او درس بگيرند. 21/7/1398
 
حجت الاسلام رحماني در خطبه دوم نماز جمعه گفت : تقدير و تشکر از برنامه‌هاي مربوط به اربعين، حضور خيرين، جوان‌ها، متدينين و اکثر مسئولين در موکب حضرت ابوالفضل العباس عليه السلام لردگان، استقبال و پذيرايي از زائرين و ضرورت همکاري و کمک در اين يک هفته پيش روي.
 
وي ضمن تبريک مجدد هفته دولت در رابزه با وضعيت اشتغال کارگران گفت : تعيين تکليف کارگران شرکتي، حجمي و قراردادي مهمترين مطالبه به حق طبقه محروم کارگري از دولت مردمي سيزدهم، مجلس انقلابي و شوراي محترم نگهبان است. اين اقدام هم از مصاديق استقلال و عدالت در رفع تبعيض است و هم با احقاق قانوني کارگران به ثبات شغلي و سامان يافتن معيشت قشر بزرگ کارگري و هم رفع فاصله طبقاتي منجر مي‌شود و هم کارايي مجموعه خدماتي کشور چون اداره آب، برق و ساير دستگاه‌هاي خدماتي را افزايش مي‌دهد.
 
رحماني در پايان بيان داشت : در شرايط فعلي با حمايت قوي که رهبر عزيز از دولت داشتند و گشايش‌هاي ارزي و آزادي ذخاير ارزي، انتظار مردم به رفع مشکلات طبقات محروم و افزايش توليد و مهار تورم و گراني بيش از پيش است و اين انتظار هم به حق است.
 
انتهاي پيام / 630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس